60+ (en jonger) café

Start eerste maandagmiddag 60+ (en jonger) café

De werkgroep “Eigenwaardig oud in Grijpskerk” organiseert op 26 september haar eerste 60+ café. Het is bedoeld voor de actieve oudere die graag op een gezellige manier anderen wil ontmoeten. Heb je interesse kom dan op de laatste maandag van de maand binnen lopen. De inloop is vanaf 14.00 uur en om 14.30 uur begint een activiteit of thema van ongeveer een uur. Daarna kan er onder het genot van een kopje thee/koffie of een ander drankje nagepraat worden.

Op 26 september is het thema: digitale communicatie.

We kunnen bijna niet meer zonder onze smartphone, tablet of laptop. Of je nu contact wilt met de bank, de gemeente of de vereniging waar je lid van bent,  bijna alles gaat digitaal. Zelfs het contact met familie en vrienden gaat steeds meer online, we sturen gewoon een whatsapp.

De apparaten krijgen steeds meer functies en we worden er ook afhankelijker van. Het gebruik heeft ook minder goede kanten en het werkt niet altijd logisch voor je gevoel. Er schuilen gevaren, zoals bijvoorbeeld phishing. Daarom is van belang dat je goed op de hoogte bent van het gebruik van de apparaten.

Om die reden organiseert de werkgroep haar  eerste 60+ café over dit thema.

Dus:

-        Wil je weten hoe je er het beste voor kunt zorgen dat het gebruik veilig is?

-        Waarom moet je de nieuwe updates installeren?

-        Loop je soms tegen problemen aan bij het gebruik.

-        Vraag je je wel eens af of je op de hoogte bent van alle mogelijkheden?

-        Zijn er vragen over de digitale communicatiemiddelen die je altijd al had willen stellen?

Kom dan op 26 september naar zaal “de Kwelder” in het MFC van Grijpskerk, ingang Clantlaan bij het nieuwe parkeerterrein.

De zaal is om 14.00 uur open en om 14.30 uur start Geert Loer, vrijwilliger digitale cursussen bij de bibliotheek Westerkwartier, zijn presentatie.

Iedereen is welkom, er zijn deze keer geen kosten aan verbonden