Algemene ledenvergadering Dorpsbelangen in voorjaar 2022

This is a subtitle for your new post

De algemene ledenvergadering van Dorpsbelangen Grijpskerk wordt gehouden in het voorjaar van 2022. Dat heeft het bestuur onlangs besloten. Hoewel de coronamaatregelen worden versoepeld, wil het bestuur van Dorpsbelangen geen risico nemen om leden in het najaar in één ruimte samen te brengen. Dit komt overeen met een bericht dat Dorpsbelangen eerder naar haar leden heeft gestuurd.

Tijdens de jaarlijkse ledenvergadering laat het bestuur aan de aanwezige leden weten wat zij onder meer heeft gedaan om de belangen van Grijpskerk te behartigen. Ondanks corona behartigt het bestuur ook dit jaar die belangen door regelmatig (digitaal) met andere partijen in gesprek te gaan over onderwerpen die de leefbaarheid raken. Het gaat dan concreet om onderwerpen als de gasopslag en de woningbouw. Daarnaast maakt het bestuur zich sterk voor welzijn, zorg en onderwijs in het dorp. Bovendien is een correcte uitstraling een thema waar aandacht voor is. De renovatie van De Poel en het parkeerterrein in het park is daar een voorbeeld van. Maar denk ook aan betrokkenheid vanuit dorpsbelangen bij de aanleg van laadpalen en glasvezelinternet. Dit jaar is ook meerdere keren met partijen gesproken over het openbaar vervoer in en rond het dorp. Met name verwijdering van buslijnen in het dorp heeft tot diverse gesprekken met overheden geleid. Grijpskerk vervult voor veel mensen een centrumfunctie en dat wil Dorpsbelangen behouden. Verbinding is daarbij van grote waarde. Om die reden is er ook regelmatig afstemming met de dorpscoöperatie en andere partijen die werken aan leefbaarheid in het dorp.

Dorpsbelangen Grijpskerk is een vereniging waarbij leden belangrijk zijn. Het bestuur van dorpsbelangen is de vertegenwoordiger van de leden en daarmee de vertegenwoordiger van de inwoners van het dorp.

Heeft u vragen over Dorpsbelangen Grijpskerk, neem dan contact op via dorpsbelangengrijpskerk@gmail.com