Bij de brandweer? Sta klaar voor jouw omgeving!

De Grijpskerker brandweerlieden zijn op zoek naar versterking. Altijd al bij de brandweer gewild? Ook hiervoor geldt; het is mogelijk in Grijpskerk.

Er staan wanneer dat wordt gevraagd. Op ieder moment van de dag bereid zijn om mens en dier te helpen. Herken jij je daarin en heb je een hulpverleningshart? Dan kun jij je hart ophalen bij de Grijpskerker brandweer. Op zaterdag 10 december aanstaande is er een inloopmoment voor mensen die nieuwsgierig zijn en misschien interesse hebben om brandweerman of -vrouw te willen worden.

Mannen en vrouwen
Het Grijpskerker team is op zoek naar enthousiaste, nuchtere en praktische mensen. Mannen en vrouwen die in Grijpskerk wonen of werken en een bijdrage willen leveren aan de veiligheid in een ruime straal rondom het dorp. Die hulp willen bieden bij een ongeval, brand willen bestrijden, maar ook dieren willen redden die bijvoorbeeld in het water zijn gekomen. Kortom, willen werken aan een veilige woon- en leefomgeving.

Als de pieper gaat
Werken bij de brandweer in Grijpskerk doe je naast je reguliere werkzaamheden. Gebeurt er iets waarbij je als hulpverlener moet worden ingezet, dan gaat jouw pieper en moet je er zo snel mogelijk staan. Binnen een paar minuten stap jij in de brandweerauto. Dat betekent dat je in dat geval je andere werkzaamheden even moet laten voor wat het is. Natuurlijk sta je er niet alleen voor en ga je altijd in een team op pad. Een team dat er altijd voor elkaar is.

Inloop brandweerkazerne
Ben je 18 jaar of ouder en wil je meer weten? Kom dan dus
10 december tussen 10.00 uur en 14.00 uur naar de brandweerkazerne aan de Bouwhuisstraat. Ben je dan niet in de gelegenheid om langs te komen? Geen probleem. Als je interesse hebt kun je altijd een mail sturen naar noordwest@vrgroningen.nl.

Als je meer wilt weten, kun je natuurlijk ook een mail sturen. Maar op de website van de brandweer vind je ook meer informatie. Daar zijn ook verhalen te bekijken van mensen die eerder de stap maakten. Zij vertellen over hun ervaringen.