Buurtkoelkast om verspilling tegen te gaan

Help een ander door te delen en maak gebruik van de buurtkoelkast bij de Nieuwe Wierde.

Sinds enkele maanden is er een buurtkoelkast aanwezig bij de Nieuwe Wierde om gekoelde producten te delen. Zo wordt verspilling tegen gegaan en is er een mogelijkheid om voedsel kosteloos aan te bieden aan mensen die het kunnen gebruiken. De buurtkoelkast staat aan de zijkant van het multifunctioneel centrum, tegenover het looppad dat naar Kerkplein 6 leidt.

NNCZ, zorgverlener in Grijpskerk en omgeving, plaatste onlangs een bericht over de koelkast op haar website. Dat bericht is hieronder te lezen:

In navolging van ‘Buurt helpt de Zorg’ starten we samen met inwoners van wijken en dorpen met het project ‘Buur voor Buur.’ Bij de woonzorgcentra van de NNCZ in Hoogeveen, Hollandscheveld, Haren, Grijpskerk en Noordbroek zijn buurtkoelkasten geplaatst: buiten het pand, overdekt en voor iedereen te allen tijde toegankelijk. Zowel de NNCZ als buurtgenoten kunnen overtollige producten in de koelkast zetten, waar anderen die daar behoefte aan hebben weer hun voordeel mee kunnen doen. Het voornaamste doel: delen, verspilling tegengaan en samen een vangnet zijn voor elkaar. Roeli Mossel, bestuurder NNCZ: ‘We willen een onderdeel zijn van de samenleving. Wij hebben namelijk de overtuiging dat je samen een vangnet kunt zijn voor kwetsbare medemensen. Ieder mens zou een bijdrage aan fijn samenleven kunnen leveren. Als zorgorganisatie zijn we hier ook mee bezig en geloven in het samen optrekken van individuen en (zorg)organisaties.”