DvhN: Lauwers College bezig met ontwikkeling plannen nieuwbouw

Locatiedirecteur hoopt op concrete bouw in 2024. Noodlokalen in sportpark als vervanging voor tijdelijk verblijf in Kerkplein 6.

Het Dagblad van het Noorden publiceerde vandaag een online verhaal over het Lauwers College in Grijpskerk. Locatiedirecteur Judith Veldhuis sprak zich uit over de plannen voor nieuwbouw van de middelbare school. Ze zou het helemaal voor zich zien als in 2025 een nieuw gebouw in het dorp verrijst. In het artikel is daarnaast genoemd dat er een aantal noodlokalen geplaatst gaan worden in het sportpark. De reden daarvoor is dat de lokalen in Kerkplein 6 later dit jaar niet meer gebruikt kunnen worden. Gemeente Westerkwartier heeft onlangs budget beschikbaar gesteld voor de tijdelijke locatie.

De middelbare school in Grijpskerk is een belangrijke voorziening in het dorp en biedt onderwijs aan jongeren uit de wijde omgeving. Uit navraag bij verschillende ouders blijkt dat Grijpskerk en omgeving juist vanwege de aanwezigheid van basis- en middelbaar onderwijs en treinstation een interessante woonomgeving is.

Naast het Dagblad van het Noorden besteedde ook RTV Noord onlangs aandacht aan het onderwijs van het Lauwers College. Leerlingen 'zorg en welzijn' maakten daags voor Kerst een maaltijd van de ouderen in De Nieuwe Wierde. Mfc De Nieuwe Wierde en het Lauwers College werken samen om leerlingen praktijklessen aan te bieden.