Esther Roorda is 'De Slimste Smalrug'

'29 teams deden er mee, een record'!

Afgelopen maandagavond in een bomvolle tent werd voor de derde keer gestreden om de titel: “De Slimste Smalrug”. Maar liefst 29 teams deden mee met de pubquiz, met alleen maar vragen over Grijpskerk.

Deelnemers moesten o.a. foto’s van dorpsgenoten zien te raden, echter de bedenkers van de quiz (gebroeders Kuperus) hadden de foto’s verouderd, hetgeen voor de nodige lach zorgde. Een ronde over Winkels bleek een lastige opgave te zijn.

De laatste ronde werd knallend afgesloten, waarbij deelnemers ballonen moesten laten knappen, waarna ze via beeldraadsels en galgje moesten raden naar huisnamen. Opvallend daarbij was dat Dirk Jan Postma huisnaam ‘zonrondom’ als eerste goed had geraden. De getoonde filmke’s ging over de verdwenen kroegen uit Grijpskerk.

In 2016 werd de eerste editie gehouden van de Slimste Smalrug en in 2019 de 2de editie, beiden keren wist Piet Postma destijds te winnen.

Team ‘net niet’ werd eerste. Team ‘ikqwizit’ werd tweede en team ‘de kerels’ derde. Alle 3 teams speelden de Grote Finale. De finalisten kregen ja/nee vragen. Het werd een spannende finale. Uiteindelijk bleven René Groeneveld en Esther Roorda over. De laatste vraag: “Zijn de gebroeders Kuperus alle 3 geboren in Grijpskerk” werd goed beantwoord door Esther Roorda, daarmee werd zij uitgeroepen tot de slimste smalrug.

Daarmee gaf Piet Postma de titel door aan Esther Roorda.