Finish ‘Tocht om de Noord’ dit jaar in Grijpskerk

'Dwalen door Verhalen in het Westerkwartier'

Afgelopen dinsdag presenteerde Wandelfestival ‘Tocht om de Noord’ haar plannen aan in dorpshuis De Rotonde te Niekerk. Het wandelfestival zal, zoals elk jaar, plaatsvinden in het laatste weekend van september: zaterdag 24 en 25 september. Het Westerkwartier is heel divers en bestaat uit veel verschillende dorpen, met elk hun eigen culturele en historische verhalen. In 2022 gaan de wandelaars de mooiste en spannende verhalen beleven. Het zal een doorlopende voorstelling worden, waarbij je als wandelaar een ‘rugzak vol verhalen’ gaat verzamelen.

Elk jaar werkt Tocht om de Noord voor het thema van dat jaar samen met dorpen om er een groot (dorps)feest van te maken. Niet alleen voor wandelaars, maar ook voor de inwoners zelf! Op deze manier worden dorpen de kans geboden om het beste, mooiste en meest bijzondere van het dorp te laten zien. Dat past ook goed binnen het thema van dit jaar: ‘Dwalen door verhalen’. Samen met Themaregisseur en stichting Mien Westerkwartier wordt aan een programma gewerkt waarbij een verhaal ‘verteld’ kan worden. In gesproken woorden, in beelden, opgevoerd: de mogelijkheden zijn eindeloos!

Aan de Tocht om de Noord doen op zaterdag en zondag jaarlijks zo’n 6.000 wandelaars mee. Voor dorpen en voor Tocht om de Noord een prachtige kans om samen te laten zien dat we trots zijn op provincie Groningen, dat sport, cultuur en recreatie met elkaar verbindt, elk jaar op een andere verrassende manier.

Dit jaar is de start in Zuidhorn en de finish in Grijpskerk. Dat betekent voor Grijpskerk in het laatste weekend van september vele wandelaars uit heel Nederland. Unieke kans voor ons dorp om de wandelaars een geweldige herinnering te geven aan ons dorp Grijpskerk. ingrijpskerk.nl houdt u de komende periode op de hoogte.