Help mee centrum Grijpskerk te verbeteren

Vul de vragenlijst in en help mee met een toekomstvisie voor ons winkelgebied. Vul de vragenlijst voor 1 november in.

Grijpskerk is een dorp met een lange, rijke historie en een actief verenigingsleven. Er zijn meerdere scholen, diverse sport- en culturele verenigingen en natuurlijk het multifunctioneel centrum De Nieuwe Wierde waarin, o.a., een verzorgingshuis, bibliotheek en historisch archief hun plek hebben. Het is dan ook niet verrassend dat de gemeente Westerkwartier Grijpskerk heeft aangeduid als een van de vijf  voorzieningendorpen binnen de gemeente.

De winkels in het dorp zijn hier een onmisbaar onderdeel hiervan. Even snel langs de bakker, slager, groenteboer, bloemist of boekhandel. Het kan hier gewoon nog. We merken echter dat de tijden veranderen. Het is tegenwoordig lastiger voor winkels om zich staande te houden en klanten aan zich te binden. Maar ook om iemand te vinden om de winkel over te nemen wanneer het tijd is om het stokje door te geven of om aantrekkelijk te blijven voor nieuwe middenstand.

Wij vinden het echter heel belangrijk dat deze basisvoorzieningen niet uit het dorp verdwijnen. Gelukkig is de gemeente Westerkwartier het met ons eens. Daarom mogen wij een plan opstellen voor het toekomstbestendig maken van het winkelgebied in Grijpskerk. Zodat we ook in de toekomst nog even snel dat bosje bloemen, cadeautje, tijdschrift, broodje, die lekkere worst, die missende uien of die andere kleine boodschap  lokaal kunnen kopen. Maar, dit kunnen we niet alleen doen. Of, wellicht beter, we willen dit niet alleen doen. Graag horen we dan ook van u, onze mededorpsbewoners. Daarnaast willen we ook de bezoekers van ons mooie dorp expliciet uitnodigen om te reageren.

Als u aan de Herestraat en omgeving denkt, hoe ziet het er in de toekomst dan uit? Om hier een beter zicht op te krijgen hebben we een vragenlijst opgesteld. Deze is op papier verkrijgbaar bij Boekhandel Hoekstra en mfc De Nieuwe Wierde. U kunt uw ingevulde vragenlijst ook op deze plaatsen inleveren. Geeft u liever digitaal een reactie? Dan kan dat natuurlijk ook. De vragenlijst is te vinden op https://tinyurl.com/GrijpskerkCentrum. We zien uw reacties en ideeën graag en in grote getallen binnenkomen. Reageren kan tot 1 november. Het gaat immers om de toekomst van een centraal stukje van ons dorp. Dank!