Inbraken bij kerk en tennisvereniging

Politie onderzoekt inbraken. Wees met warme weer en met vakantie in vooruitzicht extra alert.

Er is een inbreker actief in Grijpskerk. Zo blijkt eerder deze week te zijn ingebroken in het kerkgebouw aan de Groningerstraatweg en bij de tennisvereniging in het sportpark. In beide gevallen is de politie geïnformeerd.  De inbraak bij de kerk werd maandagavond ontdekt en heeft waarschijnlijk tussen zondag en maandagavond plaatsgevonden. Het vermoeden bestaat dat ook in die periode bij de tennisvereniging iemand ongeoorloofd binnen is geweest.

Bij de kerk lijkt alleen sprake van braakschade. Uit de kantine van de tennisclub zijn enkele spullen meegenomen. Vanwege het onderzoek kan niet worden gemeld wat verdwenen is, omdat alleen de inbreker deze zogenaamde 'daderkennis'  heeft.

Mensen die iets verdachts hebben gezien worden verzocht contact op te nemen met de politie, via 0900-8844. Maar wees vooral ook alert op een inbraak in jouw directe omgeving. Door het mooie weer zijn er inwoners die het wat minder nauw nemen met het afsluiten van hun woning. Ook richting de zomervakantie is het wijs alert te zijn op inbrekers.