Lichtweek Grijpskerk

Hallo inwoners van Grijpskerk,

Via deze brief doet de Stichting Oosterkade Groep een oproep aan alle buurtverenigingen/ straten/ individuen van Grijpskerk.

Vorig jaar heeft u uzelf of uw straat/ buurt via dit mailadres opgegeven voor deelname aan de lichtweek, vandaar dat we u nu dit bericht sturen. We hopen dat u deze oproep wilt delen met de rest van uw straat/ buurtvereniging of wil doorspelen naar de desbetreffende contactpersoon.

Lichtweek Grijpskerk

In de periode van 16 t/m 30 december wil de Oosterkade Groep weer een Lichtweek organiseren.

Via deze brief willen wij een oproep doen aan alle straten/ buurtverenigingen/ individuen om de straten, huizen, tuinen op een feestelijke manier te gaan verlichten tijdens deze periode.

Dit kan door middel van huizen en tuinen te verlichten of misschien als buurt/ straat feestpalen te plaatsen. Er is geen thema aan verbonden.

We hopen dat zoveel mogelijk mensen hieraan meedoen.

Buurtverenigingen sla de handen ineen en maak het dorp tot een Lichtdorp. Op deze manier willen we de saamhorigheid in het dorp vergroten. Iets wat in de donkere dagen voor kerst voor veel mensen nodig kan zijn.

Als u als straat / buurtvereniging/ individu besluit om verlichting te gaan plaatsen zou u dat dan door willen geven aan Stichting Oosterkade Groep via stichtingoosterkadegroep@outlook.com.

U mag het ook doorgeven via de app. Telefoonnummer 0610730119.

De gebroeders Kuperus zullen zoals het nu lijkt weer een puzzeltocht door de verlichte straten gaan maken.

Maandag 18 december zal de jury langskomen om de straten, huizen tuinen te beoordelen.

Dit jaar maken niet alleen verlichte straten kans op 1 van de 3 prijzen maar ook de individuele huizen/ tuinen kunnen een prijs winnen.

Tijdens de lichtweek zal er op de Oosterkade weer een Kerstwensboom staan. Hierin kunnen deze periode weer berichtjes worden opgehangen. Dit kan een berichtje zijn voor iemand die u de liefde wilt verklaren, iemand die u wilt herdenken, maar ook iemand die u wilt bedanken voor wat die persoon in uw leven betekent of heeft betekend. Maar ook een gebeurtenis die u heeft aangegrepen verdiend een plek in de boom of een wens die u heeft mag u in de boom hangen. Wij adviseren om uw bijdrage van een plastic laagje te voorzien. Zodat uw bijzondere bijdrage in de Kerstboom beschermt is tegen weer en wind en hopelijk zelfs tegen de sneeuw.

We hopen dat de Kerstboom, niet alleen zwaar wordt van de lichtjes, maar dat de Kerstboom uitgroeit tot een monument van betekenisvolle gebeurtenissen.

Met vriendelijke groeten,

Stichting Oosterkade Groep