Meedenkers voor wonen gezocht; woongroep zoekt 'knar' en jongere

Als je nu niet aan tafel zit, mis je later de boot. Met die gedachte is de woongroep op zoek naar nieuwe meedenkers. Zowel voor de plannen voor een knarrenhof als voor jongerenhuisvesting.

Wonen in Grijpskerk staat al jaren op de agenda. Het is daarbij belangrijk dat inwoners van Grijpskerk meedenken in huisvesting. De kwaliteit van wonen hangt van veel factoren af. Denk daarbij aan voorzieningen, maar ook aan soorten woningen. Om die reden is de woongroep regelmatig met verschillende partijen in gesprek om wonen in Grijpskerk nu, maar zeker ook in de toekomst aantrekkelijk te maken.

Diverse ouderen hebben aangegeven nieuwsgierig te zijn naar het wonen in een 'knarrenhof'. RTV Noord beschreef de achtergrond van een knarrenhof enkele maanden geleden treffend: "Het idee van een knarrenhof is dat oudere bewoners zelfstandig wonen in hun eigen woning en naar elkaar omkijken en waar nodig elkaar helpen." In Marum is men ver gevorderd met de plannen voor een Knarrenhof.

Aanjager knarrenhof

Om te kijken naar de mogelijkheden van een knarrenhof, zoekt de woongroep een geïnteresseerde vrijwilliger die zich vooral met dit onderwerp bezighoudt. Hij/zij zal met een aantal andere ouderen kijken naar de mogelijkheden voor een knarrenhof en hier een voortrekkersrol in spelen.

Jongeren verdienen vertegenwoordinging

Naast een 'krasse knar' zoekt de woongroep ook iemand in de leeftijdscategorie 20 tot 30 jaar. Ook voor die leeftijdsgroep is huisvesting belangrijk. Door iemand van die leeftijdsgroep te betrekken is ook het belang van die groep beter vertegenwoordigd.

Ben je nieuwsgierig naar de woongroep en ben je geïnteresseerd om een bijdrage te leveren? Neem dan contact op met de woongroep via Ans Arkema.