Mysterieuze filevorming in Groningerstraatweg

Was het een pre-Sinterklaasintocht, een line-up voor een influencer of toch iets minder spannends?

Wie donderdagmiddag Grijpskerk binnen kwam rijden, liep grote kans in een soort van file terecht te komen. Een hoeveelheid auto's, fietsers en wandelaars kwam in grote getal naar de Groningerstraatweg. Menig dorpsbewoner hoorde getoeter van automobilisten en dat leverde in het dorp de nodige vraagtekens op. Was Sinterklaas in de war met zijn intocht? Kwam men voor een glimp van een Instagram-influencer? Had de bakker een ongekende hoeveelheid pofferts verkocht na zijn minutes of fame op tv?

Niets bleek minder waar. Bij de huisartsenpraktijk in het dorp was het voor patiënten mogelijk om de griepprik te halen. En daar maakten veel mensen gebruik van. Als dorp mogen we erg blij zijn met een praktijk als deze in ons dorp. Dat dit dan even een niet alledaagse aanblik geeft nemen we als dorpsbewoners graag voor lief.

Het is mogelijk in Grijpskerk!