Neem trein om stadse verkeersproblemen te voorkomen

Verkeersproblemen rond Groningen verwacht door operatie Julianaplein. Vanaf Grijpskerk met twintig minuten in hartje stad.

Automobilisten die regelmatig naar of langs Groningen rijden weten dat de zuidelijke ringweg een ware metamorfose ondergaat. Wie de tijd neemt om eens rond te kijken ziet ook regelmatig Grijpskerker bedrijven als Oosterhof-Holman en Zwama die er actief zijn. Vanaf 11 februari start een volgende fase in de werkzaamheden en gaat de omgeving van het Julianaplein 'plat'. Dat gaat de nodige verkeersoverlast geven. Zowel buiten als in de stad.

Voor de bestuurder die nu nog regelmatig met de auto afreist naar Groningen, is het raadzaam om de trein te overwegen. De werkzaamheden rondom het Julianaplein gaat er de komende maanden voor zorgen dat ook andere wegen gaan dichtslibben. Dan is een ritje van een kwartier in de trein best interessant. Met een beetje geluk ben je vanaf het station in Grijpskerk binnen twintig minuten op de Grote Markt. Dat doe je met de auto niet na.

Nu kan het zijn dat de fanatieke automobilist een ritje in de trein lastig vindt vanwege 'dat gedoe met die OV-chipkaart'. Om die reden is een goede uitleg gemaakt over de werking van die pas. Die vindt je door op deze link te klikken. Een goede reisplanner vind je via deze link. In onderstaande video wordt uitgelegd wat er rondom het Julianaplein gaat gebeuren. Wil je daar meer over weten, kijk dan op de website van Groningen Bereikbaar.