Nieuwbouw NijMeindertsma, de voorbereidingen zijn gestart

In totaal worden 25 woningen gebouwd aan de oostkant van Grijpskerk. Website gelanceerd om geïnteresseerden op de hoogte te houden van ontwikkelingen.

Het heeft jaren geduurd en er is veel over gesproken. Uitbreiding van Grijpskerk. Er is beweging en ‘plan Meindertsma’ gaat er van komen. Onder de noemer NijMeindertsma komen vijfentwintig nieuwe woningen aan de oostkant van ons dorp. De verwachte verkoop start in het voorjaar van 2022.

De partijen die NijMeindertsma gaan ontwikkelen hebben onlangs een website gelanceerd. Op die website www.nijmeindertsma.nl is een totaaloverzicht van het plan te zien en kunnen eventueel geïnteresseerden zich inschrijven. Degene die zich ingeschreven heeft wordt vervolgens op de hoogte gehouden van de vervolgstappen.  In totaal worden vijfentwintig woningen gebouwd. Zeven daarvan zijn vrijstaand. Achttien zijn ‘halfvrijstaand’ zoals op de site te lezen is. Het gaat hier met andere woorden om twee-onder-éénkappers.

Fases voor verkoop

De ontwikkelaars en betrokken makelaars spreken over een aantal fases. De eerste fase is de inschrijving. De tweede fase is de zogenaamde interessefase. Begin 2022 wordt meer bekend over de type woningen met de daarbij horende verkoopprijzen. Mensen die zich inschrijven hebben een voorsprong op de start van de verkoop. Volgens de betrokkenen wordt namelijk gesproken over een ‘exclusieve voorverkoop’. Dit is de derde fase en zal eind maart 2022 plaatsvinden. Kort daarna, men spreekt over een week, zal de vierde fase beginnen. Het gaat dan om de officiële verkoop als er nog woningen beschikbaar zijn.

Doorkijkje naar de toekomst

Naast NijMeindertsma zijn er ook plannen voor ‘plan Vogelzang’. Daarnaast is er op initiatief van Dorpsbelangen Grijpskerk en Dorpscoöperatie Grijpskerk Verbonden een werkgroep wonen opgericht. Die woongroep houdt zich onder meer bezig met de periode na de aanstaande nieuwbouw. Voor de ontwikkeling van Grijpskerk blijft het essentieel om aandacht voor woningbouw te houden en alles wat daarmee samenhangt.

Inwoners van Grijpskerk zijn er uiteraard mee bekend, maar als dorpsbewoners zijn we trots op de voorzieningen die er zijn. Wat te denken van de spoorverbinding, de winkel- en sportvoorzieningen en het onderwijs. Ook op dat vlak blijven de belangenverenigingen alert op ontwikkelingen en zijn regelmatig met betrokken partijen in gesprek.