Nieuwe Bibliotheek Grijpskerk gaat open

This is a subtitle for your new post

De deuren van de Groningse bibliotheken gaan op 20 mei weer open! Ook in Bibliotheek Grijpskerk zijn ze blij. Daar is het afgelopen jaar hard gewerkt aan de nieuwe bieb in mfc De Nieuwe Wierde. “We zijn benieuwd hoe de inwoners ‘m vinden,” vertelt regiomanager Anneke Attema.

De opening van de bibliotheek verloopt gefaseerd. Om te beginnen kunnen leden weer zelf boeken komen uitkiezen. “We zijn ontzettend blij dat we deze eerst stap kunnen zetten. We hopen de dienstverlening stapje voor stapje uit te breiden”, aldus Anneke Attema, regiomanager bij Biblionet Groningen. “Voor nu is het alleen mogelijk om te lenen en in te leveren, maar de verwachting is dat begin juni ook de leestafels en de werkplekken kunnen worden gebruikt. Ook zijn bezoekers dan van harte welkom voor een kopje koffie en om te kopiëren. Hopelijk kunnen er dan ook snel weer activiteiten in de bibliotheek worden georganiseerd.”

Openingstijden

Leden die weer rond willen snuffelen op zoek naar mooie verhalen, zijn vanaf donderdag 20 mei van harte welkom. Geadviseerd wordt om voor het bezoek de openingstijden van de bieb te bekijken op www.biblionetgroningen.nl/vestigingen. Ook gelden er veiligheidsmaatregelen, zoals een mondkapje, gezondheidscheck en registratie, en mogen er maximaal 5 leners tegelijkertijd in de bibliotheek aanwezig zijn.

Wat verandert er?

Omdat de bibliotheken nu bij stap 2 van het openingsplan van de Rijksoverheid horen, zijn er voorwaarden aan de openstelling verbonden. Een afspraak maken is niet nodig, maar bij de ingang van de bibliotheek wordt een gezondheidscheck gedaan en iedere bezoeker wordt geregistreerd. Nu leden weer zelf hun boeken kunnen komen uitkiezen, worden de afhaalservice en de verrassingstas stopgezet. De bezorgservice voor kwetsbare leden blijft wel actief.

Online aanbod

Ook het online aanbod, waar de afgelopen maanden door leden en niet-leden enthousiast gebruik van is gemaakt, blijft bestaan. Op www.biblionetgroningen.nl/online staat de agenda voor de komende weken.