Open brief aan wethouder

Wethouder stuurde afgelopen week een open brief aan vrijwilligers. Belangenverenigingen Grijpskerk reageren op die open brief.

Afgelopen week stuurde wethouder Van der Zwan een  open brief aan alle vrijwilligers in de gemeente. In die brief sprak hij zijn waardering uit voor al het werk dat vrijwilligers doen. Het is een mooie brief waaruit waardering spreekt. Die laat zien hoe belangrijk vrijwilligers zijn. De brief is hier volledig te lezen, maar deze zin spreekt boekdelen. “Vrijwilligerswerk is een belangrijke kurk waar de samenleving op drijft. Als het er niet zou zijn, dan zou onze samenleving vastlopen.”

Ook voor Grijpskerk zijn vrijwilligers ontzettend belangrijk. Maar ons dorp staat voor meer uitdagingen en daarvoor hebben vrijwilligersorganisaties, ondernemers en anderen regelmatig contact met de gemeente. Om die reden is een open brief terug geschreven aan de wethouder. Die lees je hieronder.