Open Monumentendag 11 september

This is a subtitle for your new post

Zaterdag 11 september 2021 is het Open Monumentendag.

In Grijpskerk is onder meer de molen De Kievit aan de Molenstraat geopend.
De Stichting Kluften en Waarden is in de molen aanwezig voor een bijzondere gebeurtenis. Na twee jaar verschijnt deel 8 in de reeks over de ondernemers in Grijpskerk in de 20e eeuw. Dit keer is de historie van de huisartsen, tandartsen en het Groene Kruis beschreven.
De molen is vanaf 10 uur geopend. U kunt vanaf dat moment het boekje ter plekke kopen voor € 10,- . En onder het genot van een gratis versnapering kunt u alvast een kijkje nemen in het boekje.

Het bestuur van de Stichting Kluften en Waarden is zeer verheugd dat diverse sponsoren hebben bijgedragen aan het (betaalbaar) tot stand komen van dit boekje en aan de activiteiten op Open Monumentendag in de Kievit (SNS Fonds Grijpskerk, Stichting Steun Groene Kruiswerk Grijpskerk, Hoekstra's Drukkerij en Boekhandel, Bakkerij Jager, Vers in Grijpskerk, Jumbo Geertsma, en een aantal adverteerders in het boekje).

Rest ons een blik in de nabije toekomst te werpen. Op 19 november 2021 organiseren wij in de Nieuwe Wierde een winteravondlezing die wordt gehouden door de heer Tonko Ufkes die ons en u gaat vertellen over de dramatische kerstvloed van 1717 die ook in ons gebied zijn sporen heeft achtergelaten.

Graag tot ziens op 11 september en op 19 november.
Stichting Kluften en Waarden.