Pieterpad film in MFC De Nieuwe Wierde

Het Pieterpad is in Nederland een begrip. Het is het meest gelopen wandelpad door Nederland. Jaarlijks lopen naar schatting 50.000 tot 60.000 mensen dit LAW-pad, dwars door Nederland van Noord naar Zuid. Het pad, ruim 500 km lang, loopt van Pieterburen in Groningen naar de Sint-Pietersberg bij Maastricht. Velen, ook uit Grijpskerk, hebben het Pieterpad gelopen, anderen zijn nog onderweg of hebben plannen om er mee te beginnen. Het Pieterpad is nog bekender geworden van het populaire TV programma ‘Dwars door de Lage Landen’. Een dorpsgenoot heeft dit pad ook gelopen en zijn ervaringen en belevenissen tijdens de tocht verfilmd.

Op vrijdag 4 november wordt deze Pieterpad-film vertoond op een groot scherm in zaal ‘De Kwelder’ van MFC/De Nieuwe Wierde, Burmanniastraat 1, Grijpskerk.

Aanvang: 20.00 uur. Beleef het mee: het weidse, open landschap van het Groninger Hogeland, de es-dorpen, beken en heidevelden van de Drentse zandgronden, het Vecht-dal, de Sallandse Heuvelrug, de lommerrijke Achterhoek, het rivierengebied van Rijn en Maas en tenslotte het langgerekte, gevarieerde Limburg. Van harte welkom. De toegang is gratis.

Het is één van de laatste activiteiten van de dorpscoöperatie, voordat de fusie met Dorpsbelangen een feit is. Jong en oud zijn welkom, ook als je geen lid bent van de dorpscoöperatie. Wel graag uw komst even melden bij: dorpsloket@grijpskerkverbonden.nl onder vermelding van naam en aantal personen.