Promotieborden vernield; stichting doet aangifte

Aankondigingsborden evenementen uit frame gesloopt en in Poeldiep gegooid. Teleurstelling over wangedrag.

Stichting InGrijpskerk.nl probeert het dorp Grijpskerk daar waar het kan op een goede manier te promoten. Dat doet een aantal vrijwilligers door deze website bij te houden, maar ook door het beheer van twee publicatieframes. Recent zijn er enkele keren borden uit de frames verwijderd. Dit weekend gebeurde dat bij het frame aan de Stationsstraat. Een van de geplaatste borden werd met moeite uit het Poeldiep gehaald. De andere borden liggen vermoedelijk op de bodem van het water.

Noem ze vandalen, hersenlozen, dwazen of onverlaten. Maar feit is dat een aantal borden eerder dit weekend bewust door iemand uit het frame is gehaald om vervolgens te laten verdwijnen. Een van de borden was nog zichtbaar in het water en kon met moeite eruit worden gehaald. Ook werd een paal met verkeersbord uit het water gevist. Aan de paal zitten enkele centimeterslange punten. Je moet er niet aan denken als jongeren met zomerdag in het water springen en in zo'n punt terecht komen.

Het bestuur van de stichting gaat aangifte van vernieling doen. Mensen die informatie hebben over de verdwenen aankondigingsborden of weten wie hiervoor verantwoordelijk is, worden verzocht contact op te nemen. De stichting wil de kosten van de borden verhalen op degene die de  borden verwijderd heeft.