Speciale fiets voor Martini Ziekenhuis

Overleden dorpsgenoot Bert Klunder kwam met idee voor afdeling Oncologie.

Onlangs is een langgekoesterde wens van de dagbehandeling Oncologie van het Martini Ziekenhuis in vervulling gegaan; een speciale fiets voor patiënten die een chemokuur krijgen en hiermee tegelijkertijd aan hun conditie kunnen werken.

Bert Klunder was het die met dit idee kwam. "Sociaal, betrokken, geliefd bij velen en een op-en-top sportman, dat was Bert Klunder uit Grijpskerk. Op een kwade dag kreeg hij te horen dat hij ongeneeslijk ziek was. Bert overleed begin 2018. Maar ook tijdens zijn ziekte gingen zijn gedachten in de eerste plaats uit naar anderen. Samen met voetbalvereniging Grijpskerk en het Desert Cat Rally Team van Jos Janssen zamelde hij een bedrag in van ruim €11.000,- voor een goed doel." Aldus Tiny Klunder.

Internist-oncoloog Johan van Rooijen benadrukt het belang van beweging tijdens de chemotherapie. Beweging is namelijk bewezen beter voor de uitkomst van de behandeling. Niet alleen verbetert de kwaliteit van leven, patiënten verdragen ook de behandeling beter als ze in beweging blijven.

Zie voor meer informatie de pagina van Vrienden van het Martini Ziekenhuis.