Stichting InGrijpskerk ziet levenslicht

Stichting opgericht om bij te dragen aan promotie en positieve reputatie van het dorp Grijpskerk. Naast de website zet de stichting ook promotieborden in.

De website InGrijpskerk.nl is al tien jaar een bekende plek om informatie over het dorp Grijpskerk te vinden. Eerder dit jaar is de website vernieuwd en heeft een frisse uitstraling gekregen. Achter de schermen is druk gewerkt om behalve online ook fysiek door te ontwikkelen. Om dat mogelijk te maken is in december de stichting InGrijpskerk opgericht. Een stichting die wil bijdragen aan de promotie en reputatie van het dorp Grijpskerk.

Digitale kennismaking

In de afgelopen jaren werd InGrijpskerk.nl een vindplaats voor mensen die vooral nieuws wilden lezen over het dorp Grijpskerk. Ook was er een plek om te zien welke activiteiten er waren. Op zich was dat al heel mooi. Maar er werd ook geconstateerd dat Grijpskerk niet echt een digitale plek had waar mensen kennis konden maken met het dorp. Dat is veranderd nu InGrijpskerk.nl een opfrisbeurt heeft gekregen. Naast nieuws en activiteitenoverzicht is er ook meer informatie te vinden over ondernemers en vrijetijdsbesteding. Dit in samenwerking met Dorpsbelangen Grijpskerk en de ondernemers van Ondernemend Grijpskerk. Zo kan iedereen die iets van Grijpskerk wil weten dit vinden op www.ingrijpskerk.nl.

Waar de website een fris uiterlijk kreeg werd het ook duidelijk dat er achter de schermen stabiliteit nodig was. Daarom is de stichting InGrijpskerk opgericht. Hoewel zij onafhankelijk opereren zijn de oprichters en het bestuur ook gekoppeld aan Dorpsbelangen of Ondernemend Grijpskerk. De stichting heeft als doel om het dorp waar het kan onder een breed publiek te profileren.

Promotieborden

Eerder dit jaar werden op twee, strategische plekken in het dorp promotieborden geplaatst. Automobilisten, fietsers en wandelaars die het dorp binnenkomen vanaf de noord- of zuidkant zien de metalen frames met daarin borden langs de kant van de weg. De frames hebben een dusdanige uitstraling dat ze ook kunnen worden gezien als een soort fotolijst met daarin een blik op het dorp. Verenigingen, clubs of anderen die een niet commerciële boodschap hebben, kunnen gebruik maken van de promotieborden om activiteiten onder de aandacht te brengen. Deze promotieborden zijn in beheer van de nieuw opgerichte stichting en bieden een uitgelezen kans om bij te dragen aan een positief beeld van Grijpskerk. Lees hier meer over de promotieborden en hoe een evenement onder honderden mensen per dag getoond kan worden. En draag ook op die manier bij aan de zichtbaarheid van ons dorp.

(Op de foto de oprichters en het bestuur van stichting InGrijpskerk: van links naar rechts Anthony Hogeveen, Klaas Kuperus, Erik Santema en Marije Hoekstra)