Van inspanning naar ontspanning in voormalige bieb

Sport-je-Fit schuift plekje op. Voormalige sportschool inmiddels overgedragen voor woningbouw.

Sport-je-Fit is verhuisd. Met ingang van maandag 11 april is de sportschool een pand opgeschoven. Op de plek waar dankzij boeken jaren geestelijke verrijking mogelijk was, is nu geestelijke en lichamelijke verrijking mogelijk door te sporten. Het voormalige gebouw van de sportschool is overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Daar verrijzen binnenkort huizen.

Het was een intensief traject de afgelopen maanden voor sportschoolhouder Marcel Tillema. De roep om woningen in Grijpskerk was luid en een projectontwikkelaar zag kansen op de plek waar Sport-je Fit gevestigd was. Doordat de bibliotheek was verplaatst naar de Nieuwe Wierde, bleek dit pand haalbaar als nieuwe sportlocatie. Al was er veel voor nodig om dit pand sportklaar te maken. En dat in een tijd waarbij corona flink om zich heen sloeg.

“Ik ben er trots op dat we over konden gaan naar de voormalige bibliotheek”, aldus Marcel. “Met corona is het een pittige tijd geweest, maar met dank aan veel mensen was het mogelijk om hier te kunnen starten. Daar ben ik veel mensen dankbaar voor. Niet in de laatste plaats de mensen die het vertrouwen in mij hebben om hier aan hun gezondheid te werken.”

Het pand waar Sport-je-Fit voorheen gevestigd was, ook wel bekend als de oude Rabobank, is inmiddels omheind met hekken. De overdracht van de voormalige naar de nieuwe eigenaar heeft onlangs plaatsgevonden. Over enige tijd is Grijpskerk een aantal appartementen op deze plek rijker.