4 mei herdenking Grijpskerk 2022

Op 4 mei herdenken we alle slachtoffers die hun leven gaven, in oorlogssituaties, waar ook ter wereld. Helaas een actueel thema gelet op de situatie in Oekraïne, maar daarom ook juist nu belangrijk om bij stil te staan.

In 2020 en 2021 belette het coronavirus ons om een herdenkingsbijeenkomst te houden. We gaan er van uit dat het dit jaar wel door kan gaan.

De herdenkingsbijeenkomst wordt dit jaar wederom gehouden in de PKN kerk aan de Nic. Grijpstraat op woensdag 4 mei 2022, aanvang: 19.00 uur (inloop vanaf 18:30 uur)

Het belooft een bijzondere herdenking te worden. Familieleden van oorlogsslachtoffers uit de voormalige gemeente Grijpskerk zullen hun medewerking verlenen in de vorm van verhalen, gedichten, het lezen van de namen van de slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog en het leggen van een krans. Ook leerlingen van de basisscholen en het Lauwerscollege verlenen hun medewerking aan de herdenking.

De muzikale begeleiding wordt dit jaar verzorgd door CMV Excelsior uit Grijpskerk onder leiding van Andries de Haan.

Na de herdenkingsbijeenkomst zullen er bij het monument op de begraafplaats kransen worden gelegd. Om 20.00 uur zijn we 2 minuten stil, daarna worden er nog bloemen gelegd door de basisschoolkinderen op de oorlogsgraven.

We heten u van harte welkom voor deze herdenkingsbijeenkomst.

Het 4 mei comité Grijpskerk,

Roeletta Mollema, Cor Meijer, Tjeerd Hazenberg