Aankondiging: Laatste fierljepwedstrijden dit seizoen op 23 juli

Behalve senioren ook jeugdspringers in Grijpskerk te zien. Geef Grijpskerker ljeppers een steuntje in de rug.

Zaterdag 23 juli is in Grijpskerk, bij het recreatiecentrum de Enk, de hele dag de spectaculaire sport fierljeppen te bekijken. Een unieke kans, want nergens anders in de provincie Groningen wordt deze Friese sport, ook door Groningers beoefend.

Zomersport
Fierljeppen is een echte zomersport, elke zaterdag in de maanden mei, juni en juli worden afwisselend op één plaats in Groningen en vijf plaatsen in Friesland wedstrijden georganiseerd. Zaterdag 23 juli zijn de wedstrijden in Grijpskerk.

’s Morgens is de wedstrijd voor de jeugd tot en met 12 jaar, deze wedstrijd wordt op de speciale jeugdschansen gehouden. ’s Middags worden de  3en de 2e klasse wedstrijden georganiseerd en ’s avonds om 19.00 uur de 1e klasse wedstrijd, waarbij de beste fierljeppers hun sprongen laten zien, de dames springen soms verder dan 16 m en de heren, springen soms voorbij 20 m.

Groninger favorieten
Femke Rispens uit Niehove, Peter Faber uit Oldehove, Bennie van der Ploeg en Jasper Henstra uit Grijpskerk zijn de plaatselijke favorieten. Alle vier zijn ze goed in vorm en horen bij de beste fierljeppers van Groningen en Friesland, zij doen ’s avonds mee aan de 1
e klas wedstrijd. De verste afstand die Femke ooit heeft gesprongen is 16.19 m, dit is ook het Gronings dames record.

Laatste kans
Fierljepvereniging Grijpskerk organiseert in 2022 drie keer een serie wedstrijden. Zaterdag 23 juli is de laatste van deze serie en daarmee dit jaar ook de laatste kans om de plaatselijke favorieten in Grijpskerk aan te moedigen en deze spectaculaire sport in de provincie Groningen mee te maken. Mis dat niet!

Wedstrijdprogramma

09.30 ​- ​jeugdwedstrijd
13.00 ​- ​3e klas wedstrijd
15.30 ​- ​2e klas wedstrijd