Juf Gerda met pensioen

Na 45 jaar onderwijs in Grijpskerk is het tijd voor een volgend hoofdstuk. Obs Triangel neemt afscheid van 'juf Gerda'.

Leerlingen, leraren, ouders en oud-leerlingen namen woensdagmiddag afscheid van hun 'juf Gerda'. Gerda Kastermans was 45 jaar betrokken bij het openbaar basisonderwijs in Grijpskerk. Vanaf aankomende week gaat de directrice van obs De Triangel met pensioen.

Op het schoolterrein was woensdag een grote circustent opgetuigd. In de tent lieten alle leerlingen hun kunsten zien. Hoewel 'juf Gerda' niet graag in het middelpunt van de belangstelling staat, kon men niet voorbij gaan aan haar afscheid. Aan het eind van alle circusactiviteiten sprak 'juf Sandra' haar afscheid nemende collega met veel mooie woorden toe.

Gerda vertelde kort dat ze 45 jaar geleden begon als kleuterjuf in een schoollocatie aan de Aykema Burchtstraat. Drie jaar later was de nieuwbouw van de school aan de Kievitsweg klaar, waarna zij mee verhuisde naar dit gebouw. Daar werkt ze inmiddels alweer 43 jaar. De afgelopen twintig jaar stond ze minder voor de klas en veranderde haar rol van leerkracht naar manager en leidinggevende. Al stond ze altijd klaar om in bepaalde gevallen voor de klas te staan als die situatie erom vroeg.

Voor de kinderen van groep 8 sprak ze nog enkele bemoedigende woorden: "Morgen ben ik er zeker om jullie uit te zwaaien.". Zoals het een echte kapitein betaamt, neemt ze pas echt afscheid als iedereen weg is. Om daarna ongetwijfeld voldaan terug te kijken op een mooi afscheid. En op een waardevolle bijdrage aan het onderwijs in Grijpskerk in de afgelopen 45 jaar.