Doe! Hest nog wat nijs?

Help mee om InGrijpskerk.nl nieuwswaardig en actueel te maken. Een nieuwtje, een bijzondere gebeurtenis of een mooi evenement? Meld het de redactie!

Sinds een paar maanden zit InGrijpskerk.nl in een nieuw jasje. De vrijwilligers die de site beheren zien sinds die tijd ook dat deze website echt weer gaat leven onder de inwoners van Grijpskerk. En dat is mooi om te merken. Zo is ook aan de statistieken te zien dat veel mensen InGrijpskerk.nl via de telefoon of computer weten te vinden. Dat willen de schrijvers zo houden.

Met regelmaat zien de schrijvers op de website mooie, interessante en spannende verhalen in andere nieuwsmedia. Dat is mooi, want samen willen we ons dorp op een goede manier op de kaart zetten. We vinden het soms wel jammer dat het bij de redactie van deze site niet bekend is. Dat willen we veranderen. Meld daarom via het contactformulier of via ingrijpskerk@gmail.com als jij iets leuks weet, een mooi verhaal hebt of iets anders dat nieuwswaardig is.

Maar wat is dan zo'n nieuwswaardig, leuk of bijzonder verhaal? Nieuws wordt wel eens omschreven als: iets wat afwijkt van wat de meeste mensen als normaal beschouwen. Dat is natuurlijk nog wel een beetje vaag. Nou, denk daarom bijvoorbeeld aan:

• een dorpsbewoner of instantie krijgt een leuke waardering (lintje, oorkonde, prijs etc);
  • een kunstenaar, muzikant of andere creatieveling brengt een nieuw werk uit of gaat ergens exposeren;
  • een sporter of sportclub heeft een mooie en/of bijzondere sportprestatie neergezet (kampioenschap etc);
  • een ondernemer gaat zich in Grijpskerk vestigen;
  • een buurtvereniging treedt in contact met de gemeente vanwege een verzoek, organiseert iets voor het dorp etc;
  • een bijzondere foto of video van een bijzondere gebeurtenis (vreemde vogel -letterlijk dan natuurlijk-, bekende Nederlander op bezoek etc)
  • etc etc

Natuurlijk plaatsen we niet alles zomaar op deze website. Verhalen moeten wel kloppen, eerlijk zijn en ga zo maar door. We houden ons het recht voor om verhalen of artikelen niet te plaatsen. Als je een verhaal, persbericht of wat dan ook toestuurt, denk dan ook aan een foto. Maar dan wel een foto die jezelf hebt gemaakt of waarvan je weet dat er geen rechten op zitten. Achteraf gedoe of fotorechten willen we voorkomen.

Dus. Doe! Hest nog wat nijs?