Pay it forward, een bijzonder initiatief

Een initiatief om iets te doen voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Grijpskerker Heije Wubs begon enkele jaren geleden met een mooi en bijzonder initiatief, Pay it Forward Grijpskerk en omstreken. Mensen die in de omgeving op Facebook actief zijn, hebben zijn initiatief mogelijk voorbij zien komen of hebben op een andere manier van het mooie streven gehoord. Omdat het zo'n positieve insteek heeft, laat InGrijpskerk.nl Heije graag uitleg geven over zijn initiatief.

"Sinds een aantal jaren ben ik op Facebook actief met de groep Pay it Forward Grijpskerk E.O. De naam is gebaseerd op de film Pay it Forward, waar de nadruk ligt op het delen van dingen die je gekregen hebt. Het is een initiatief dat bedoeld is om een positief signaal te geven aan mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Dat kan zijn omdat er financiële zorgen zijn, omdat er ziekte is, eigenlijk om welke reden dan ook. Zo zijn er kerstpakketacties geweest, een tulpenactie bij de eerste lock-down, waarbij honderden bosjes tulpen zijn bezorgd, worden er regelmatig boodschappenpakketten uitgedeeld en ben ik nu in voorbereiding om 4 gezinnen een zorgeloze Sinterklaas te bezorgen. Als er al financiële stress is, dan is voor veel ouders Sinterklaas een dubbel stressvolle tijd: je wilt kinderen niet teleurstellen, maar ziet tegelijk op tegen extra uitgaven. Dat doe ik niet alleen! Er zijn elke keer talloze mensen die het initiatief steunen en op elke mogelijke manier helpen. Zonder hen zou het initiatief ook geen lang leven beschoren zijn. Wil je meer weten over dit initiatief of helpen? Dat kan! Kijk op Facebook bij de groep Pay it Forward Grijpskerk E.O. of stuur een emailbericht naar h.wubs@gsg.nl."