Filmopnames in en rond Grijpskerk

Opnames kort film 'Koortsdroom' vinden 23 en 25 oktober plaats rondom Kerkplein en Herestraat. Verzoek om dan luide werkzaamheden te vermijden.

Koortsdroom is een korte film over psychoses, die je meeneemt in de psychose van de hoofdrolspeler Mees. De film heeft als doel destigmatisering van dit onderwerp, door de kijker mee te nemen in de belevingswereld van Mees. De film zal ingezonden worden naar verschillende filmfestivals en toeren door de provincie Groningen in samenwerking met het meerjarenplan GGZ. Daarnaast wordt de film verspreid samen met Up to Us en de Hanzehogeschool in workshops op verschillende ROC’s, MBO’s, middelbare- en hogescholen.

Planning en locaties opnames

De planning kan altijd op het laatste moment aangepast worden. De verwachte planning is echter:
Zondag 23 - 10: Dorpskerk Grijpskerk, Kerkplein 11
Dinsdag 25 - 10: Herestraat Grijpskerk / Eise Eisingastraat 5 Visvliet.
Woensdag 26 - 10: Eise Eisingastraat 5, Visvliet.
Donderdag 27 - 10: Eise Eisingastraat 5, Visvliet.
Vrijdag 28 - 10: Groningen, stad.

Wat betekenen de opnames voor de omgeving?
Tijdens de filmopnames kan er enige hinder veroorzaakt worden. Zo kan de weg even afgehouden worden, moet het tijdens de takes stil zijn en werken we met een grote groep mensen met veel apparatuur. De organisatie gaat respectvol om met de buurt en probeert voortdurend rekening te houden met de bewoners en eventuele bezoekers.

Wij vragen u dan ook vriendelijk of u uw eigen werkzaamheden buitenshuis (denk aan maaien, zagen etc.) niet tijdens de opnames zou willen doen en nodigen u graag uit een kijkje te nemen op de set.

Namens het productieteam van Koortsdroom,

Prodcuctieleider Jetze Koper