Grijpskerk heeft wat te zeggen!

Dorpsraad gaat binnenkort met inwoners in gesprek en komt met een enquête.

Grijpskerk is een actief dorp en is een van de vijf voorzieningendorpen in het Westerkwartier. Ook in de toekomst moet het dorp een belangrijke plaats innemen in het noordwestelijk deel van het Westerkwartier. Dorpsraad Grijpskerk vraagt daarom de komende periode inwoners naar hun mening. Om zo een goede belangenbehartiger te kunnen zijn en samen een koers naar de toekomst in te zetten.

Op 13 september gaan vertegenwoordigers van Dorpsraad Grijpskerk uitgebreid met vijftig geselecteerde dorpsgenoten in gesprek. In tien groepjes worden thema’s als wonen, duurzaamheid, zorgzaam dorp, economie en bereikbaarheid besproken. De uitgenodigde inwoners zijn willekeurig geloot.

Naast de gesprekken verspreidt Dorpsraad Grijpskerk de komende periode ook een enquête onder de inwoners van Grijpskerk. Eerder genoemde thema’s komen ook daarin naar voren. Net als vragen over de wijze waarop inwoners vertegenwoordigd willen zijn en hoe dit samen aan te pakken.

De uitkomsten van de gesprekken en de enquête gaan leiden tot een koersbepaling. Die gaan we op 1 november a.s. aan het dorp presenteren. Door het samengaan van twee belangenbehartigers tot Dorpsraad Grijpskerk is de verwachting dat er een nog steviger stem vanuit Grijpskerk kan komen naar overheden. Dit in samenwerking met verschillende lokale verenigingen en stichtingen. Wat uiteindelijk moet leiden tot een waardevol dorp met voorzieningen die voldoen aan de wensen van alle (toekomstige) Grijpskerkers.

Wil je meer weten over Dorpsraad Grijpskerk? Kijk dan eens op de website van de dorpsraad.