Open Monumenten Dag in Grijpskerk

Op zaterdag 9 september 2023 is het Open Monumenten Dag.

Vanaf 10.00 uur ontvangt de Stichting Kluften en Waarden u graag in het Rijksmonument molen de Kievit in de Molenstraat.
Het landelijk thema voor dit jaar is “levend erfgoed”. De “Kievit “ is bij uitstek het voorbeeld van levend erfgoed en molenaar Oege Lesman zal u met veel genoegen vertellen en laten zien hoe hij dit erfgoed in leven houdt.

Ook Kluften en Waarden is in de molen aanwezig met levend erfgoed, nl. met postduiven. Wie het aan durft mag ( zolang de voorraad strekt) een postduif uit de hand op weg naar huis sturen.
Wilt u liever wat ander handwerk verrichten ,dan is er een kleine handpers aanwezig waarmee u door middel van een linoleum snede een afdruk van de molen kunt maken.
Uit onze boekencollectie verkopen wij weer dubbele exemplaren. Dit jaar zitten er een paar gewilde exemplaren bij, die nergens anders meer te koop zijn. Ook de update van het Boerderijenboek Grijpskerk en Omstreken ligt voor u klaar.

En bent u geïnteresseerd in de Groninger Blaarkoppen ? Twee exemplaren van “de Stamboeker” uit 1956 resp.1958, liggen ter lezing op tafel. Of een forse stapel Leekster Couranten uit 1971.

Die krant wijdde toen een lange serie artikelen over de Faner rechtzaak (de Mepsche).

Of wilt u alleen koffie komen halen, u bent welkom op 9 september a.s.