Inbraken in Grijpskerk; let op tijdens de vakantieperiode

Afgelopen weekend meerdere inbraken in woningen en bedrijfslocaties. In vakanties vaak hoger aantal inbraken.

De politie Westerkwartier meldt dat er het afgelopen weekend meerdere inbraken zijn geweest in Grijpskerk en omgeving. Het zou gaan om twee bedrijfsinbraken aan de Riet en een woninginbraak aan de Besheerspolder. Bij de bedrijfsinbraken is geld weggenomen. Uit de woning zijn sieraden gestolen. Volgens informatie uit het dorp zou ook op een ander woonadres zijn ingebroken. De politie zoekt getuigen.

Over het algemeen geldt dat in de vakantieperiodes vaker wordt ingebroken. Ga je nog op vakantie, vraag dan de buren om een oogje in het zeil te houden. Zorg ervoor dat je woning er niet verlaten uitziet. Op vakantie met de caravan of tent? Let op dat je de caravan en/of auto niet bepakt dagen voor je huis hebt staan. Inbrekers letten hierop en slaan hun slag zodra deze niet meer bij de woning staan.