Motorrijder onderuit na inhalende automobilist

Politie zoekt getuigen van verkeersongeval aan de Waardweg.

Een motorrijder is maandag jongstleden onderuit gegaan op de Waardweg in Grijpskerk. De politie beschrijft op haar Instagrampagina dat het ongeval vermoedelijk gebeurde nadat de motorbestuurder moest uitwijken voor een inhalende automobilist. Het ongeval vond maandagmiddag rond 17.00 uur plaats net buiten Grijpskerk, tussen het industrieterrein en de NAM-locatie.

Volgens de politie kwam de motorrijder vanuit de richting van Grijpskerk toen hem twee tractoren tegemoet kwamen rijden. De onbekende automobilist, mogelijk in een grijze Peugeot Partner, wilde de twee landbouwvoertuigen inhalen. Hierdoor moest de motorrijder zo uitwijken dat hij van de weg raakte en in een sloot tot stilstand kwam.

De politie is op zoek naar de bestuurder van de grijze bestelauto en getuigen van het ongeval. De politie is bereikbaar via 0900-8844.