Open podium

"Zondagmiddag 19 maart 2023 concert voor en door muziekminners in de DORPSKERK GRIJPSKERK"

De deuren van de Dorpskerk (de voormalige Hervormde Kerk) van Grijpskerk staan op zondag 19 maart a.s. open voor gratis toegang tot een concert van ‘dorpsbewoners’. De Plaatselijke Commissie van dit kerkgebouw (eigenaar is de Stichting Oude Groninger Kerken, SOGK)  stelt zich ten doel om de kerk zoveel mogelijk open te stellen voor culturele activiteiten. Dat zullen concerten zijn maar ook andersoortige, zoals lezingen, exposities en/of voorstellingen.

We starten met een OPEN PODIUM voor muziek op zondag 19 maart 2023 om 16h00 tot ongeveer 17h00. De toegang is gratis – een gift is zeker welkom. De muzikanten die gaan optreden zijn zowel amateurs als professionals, te weten: Christina Tsjetsil (Oekraïnse vluchteling nu wonend in Niezijl, viool) met begeleiding op de piano van Jelke Landman, Willem Pots (gitaar) met leerling(en), Oege Lesman (trompet met begeleiding van Trienke Bergsma (kerkorgel).

OPROEP

In Grijpskerk en omstreken zijn veel meer mensen die muziek maken. Wij stellen het zeer op prijs dat zij ook iets ten gehore te brengen. Gewoon om er samen van te genieten. Dus van harte uitgenodigd om je aan te melden voor een OPEN PODIUM. De tweede keer is gepland op de Open Monumenten dag op zondag 10 september 2023. Dit “Open Podium” willen wij graag twee maal per jaar laten plaatsvinden.

Aanmelden bij: info@dorpskerkgrijpskerk.nl

de Plaatselijke Commissie SOGK-Grijpskerk