Terug van weggeweest: het eendenhuisje in de Poel

Met dank aan gemeente keert eendenhuisje terug op de plek waar hij hoort.

De een wist niet eens dat er ooit een eendenhuisje was, de ander dacht dat hij nog maar een paar weken geleden uit het water was gehaald. Maar hoe je het went of keert; er is weer een eendenhuisje in het water bij de Poel. Daar zijn met het voorjaar in het vooruitzicht niet alleen de eenden blij mee, maar ook de inwoners van Grijpskerk.

Het groene eendenhuis in het haventje van het dorp ligt er al sinds mensenheugenis. Totdat het eendenverblijf maanden geleden zo slecht was, dat zelfs de eenden geen zin meer hadden in een tijdelijk verblijf. Het had niet veel gescheeld of het huis was naar de bodem vertrokken. Zo ver kwam het gelukkig niet. Enkele inwoners van het dorp, Stichting de Poel en de Dorpsraad trokken aan de bel en met dank aan de gemeente werd het eendenverblijf opgeknapt.

Afgelopen week werd het groene verblijf door gemeentemedewerkers op de vaste plek gebracht. En daarmee is er iets teruggeplaatst dat bij Grijpskerk hoort: het eendenhuisje van de Poel.