Westerkwartier voor Oekraïne zoekt een team in Grijpskerk

Commissieleden gezocht om stichting Westerkwartier voor Oekraïne te ondersteunen.

Recent zijn meerdere huishoudens op eigen initiatief op zoek gegaan naar de mogelijkheid om vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen. Ieder voor zich benaderden ze vluchtelingenwerk, de gemeente of takecarebnb.org.

Om deze huishoudens te verbinden en om ze als gemeenschap te ondersteunen wil de op te richten stichting 'Westerkwartier voor Oekraïne' in Grijpskerk een commissie samenstellen. De commissie is de plek voor huishoudens om zich te melden met een aanbod tot hulp of een woonplek.

Ook fungeert de commissie als contactpersoon naar de stichting in oprichting Westerkwartier voor Oekraïne. Deze stichting zal als kennisplatform fungeren richting de verschillende dorps / buurt initiatieven en in contact zijn met de gemeente Westerkwartier om deze te ondersteunen in de coördinatie van de particuliere initiatieven.

De volgende stap gaat zijn het samenstellen van ‘de schil’. Dit is onze gemeenschap Grijpskerk waarin vrijwilligers in welke vorm dan ook willen bijdragen aan de ondersteuning van de opvang. Dit omdat het erg belangrijk is om als gastgezin er niet alleen voor te staan. Over ‘de schil’ volgt op een later moment meer informatie.

De vraag naar het samenstellen van een commissie is in verschillende dorpen neergelegd. Niezijl loopt hierin voorop en fungeert als blauwdruk voor de andere dorpen.

Wat hebben we nodig?

Een commissie van 3 of 4 personen die in Grijpskerk de coördinatie op zich wil nemen en als contactbron fungeert voor ‘de schil’. Dus voel jij je geroepen om te helpen dan komen wij graag in contact met je via grijpskerk@westerkwartiervooroekraine.nl

Namens de Stichting Westerkartier voor Oekraine

Wil Hoogeboom - Hayema Heerd Oldehove