Wethouder Schollema brengt dorpsvlag in top

Hij hangt fier in top! De nieuwe dorpsvlag van Grijpskerk. Wethouder Schollema en vlagontwerper Wietze Kuperus hesen het eerste exemplaar aan de Poel.

Deze week is er dorpsfeest in Grijpskerk. En wat is er dan mooier dat tijdens zo´n dorpsfeest een vlag in top is die staat voor het dorp Grijpskerk. Maandagavond was het zover. Het eerste exemplaar werd door wethouder Schollema en Wietze Kuperus gehesen. En dat kan natuurlijk niet anders dan aan de vlaggenmast aan de Poel. De centrale plek van de feestweek.

Enkele maanden geleden kwam mevrouw Soldaat, inwoonster van het dorp, met het idee om een dorpsvlag te realiseren. Haar suggestie was niet aan dovemansoren gericht. Aan inwoners van Grijpskerk werd gevraagd om een vlag te ontwerpen. Diverse vlagontwerpen kwamen op tafel en uit alle ontwerpen kozen de bestuursleden van Dorpsraad Grijpskerk het definitieve ontwerp. Mevrouw Soldaat ontving van Dorpsraad een exemplaar. Ook wethouder Schollema keerde met vlag huiswaarts. Met de belofte de vlag mee te nemen naar het gemeentehuis in Zuidhorn.

De vlaggen zijn deze week te koop bij de feesttent. In dat geval kan alleen contant en gepast worden betaald.  Inwoners of belangstellenden die niet bij de Poel aanwezig zijn, hebben de mogelijkheid de vlag te bestellen. Stuur daarvoor een mail naar communicatie@dorpsraadgrijpskerk.nl. Geef in die mail aan welk formaat gewenst is en de contactgegevens. De bestellingen via e-mail worden na maandagavond bekeken.

Maten- en prijzenoverzicht:

• grote vlag, voor vlaggenmast (300 x 200 cm): € 110
  • muurvlag, voor vlaggenstok (150 x 100 cm): € 25
  • kleine vlag, voor boot, caravan etc. (45 x 30 cm): € 12,50

Voor de vlaggen geldt dat er in eerste instantie een beperkte oplage is.

Meer weten over Dorpsraad Grijpskerk? Klik hier om naar de website te gaan.