Plan Oost wint straatvoetbal

Zaterdag 17 juni stond er weer het jaarlijkse straatvoetbal bij VV Grijpskerk op de agenda. Een jaarlijkse traditie waar voetballers en minder actieve voetballers de eer van de buurt verdedigen. Ook dit jaar een goed gevuld deelnemersveld met 10 teams uit Grijpskerk en omstreken.

In de brandende zon werden er in twee poules de nodige wedstrijden gespeeld die resulteerden in twee halve finales. Plan Oost tegen Niezijl en Grijpskerk Noord tegen Grijpskerk Midden. De wedstrijd tussen Plan Oost en Niezijl eindigde in de laatste minuut in 3-3 waardoor een spannende penaltyreeks de beslissing moest brengen. Deze werd uiteindelijk gewonnen door Plan Oost.

De andere halve finale ging dus tussen Grijpskerk Noord en Grijpskerk Midden, deze werd met 2-1 gewonnen door Grijpskerk Noord, die zich daardoor kon klaarmaken voor de finale. De finale werd gespeeld door Plan Oost en Grijpskerk Noord. Plan Oost kwam vrij snel op een 2-0 voorsprong, maar Grijpskerk Noord kwam via een penalty op 2-1. De laatste minuten zette Grijpskerk Noord vol aan en was het diverse keren dicht bij de gelijkmaker. Die gelijkmaker kwam er uiteindelijk niet en het was Ricardo van Gils die dit jaar de felbegeerde straatvoetbal beker met zijn buurt mee naar huis mocht nemen.